لوگو کینوفیت

طرز تهیه آسان مینی پیتزا کینوا

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
مینی پیتزا کینوا

مینی پیتزا کینوا نوعی غذای مدرن است و اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده آن دانه کینوا است. کینوا یک شبه غله مغذی است که سرشار از پروتئین، فیبر، انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. با استفاده از کینوا به عنوان پایه، مینی پیتزاهای بدون گلوتن و سرشار از مواد مغذی را می‌توان تهیه کرد. در این مقاله ساده ترین راه پخت مینی پیتزا کینوا را به شما آموزش می دهیم؛ با ما همراه باشید.

طرز تهیه مینی پیتزا کینوا

کینوا پخته شده با سایر مواد مانند تخم مرغ، پنیر، گیاهان، ادویه‌جات، ترشی‌جات مخلوط می‌شود تا یک قوام خمیر مانند ایجاد کند. سپس این مخلوط را به شکل تکه‌های کوچک پیتزا در می‌آوریم و تا زمانی که سفت و طلایی شوند و بپزند. پس از آماده شدن خمیر، روی آن‌ها سس پیتزا، پنیر و مواد مختلف دلخواه مانند سبزیجات، گوشت و … می‌ریزند. سپس مینی پیتزاها دوباره پخته می‌شوند تا پنیر ذوب شود و مواد رویی پخته شوند.

مینی پیتزاهای کینوا جایگزین سالم‌تری برای پیتزای سنتی هستند، به ویژه برای کسانی که از رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی می‌کنند یا می‌خواهند مواد مغذی بیشتری را در وعده‌های غذایی خود بگنجانند. آنها یک گزینه عالی برای پیش غذا، میان وعده یا به عنوان یک وعده غذایی سبک هستند.

کینوا به دلیل خواص بی نظیری که دارد مینی پیتزا کینوا شما را به یک غذای سالم و کامل تبدیل میکند؛ برای آشنایی با خواص آن به صفحه خواص کینوا مراجعه کنید.

مواد لازم مینی پیتزا کینوا

مواد لازم مقدار
کینوا پخته شده 1 فنجان
تخم مرغ 1 عدد
پنیر پارمزان رنده شده  4/1 فنجان
پونه کوهی خشک 4/1 قاشق چایخوری
پودر سیر 4/1 قاشق چایخوری
فیله مرغ (دلخواه) 200 گرم
نمک به میزان دلخواه
فلفل به میزان دلخواه
سس پیتزا به میزان دلخواه
پنیر موزارلا رنده شده به میزان دلخواه
قارچ 100 گرم
فلفل دلمه‌ای 1 عدد بزرگ
زیتون به میزان دلخواه

 

فواید وجود دانه کینوا در مینی پیتزا کینوا

مراحل پخت مینی پیتزا کینوا

در ادامه برای شما مراحل پخت مینی پیتزا کینوا را شرح می دهیم؛ نکته ای که بهتر است بدانید، در پخت مینی پیتزا کینوا، شما آزادید از مواد غذایی دیگری نیز به ترکیبات آن اضافه کنید.

مرحله اول:

 فر را روی دمای 400 درجه فارنهایت (200 درجه سانتیگراد) قرار دهید و اجازه دهید گرم شود.

مرحله دوم:

ظرفی را که می‌خواهید در آن پیتزا را بپزید انتخاب کنید و سپس سطح آن را با کمی روغن چرب کنید یا روی آن یک ورق روغنی قرار دهید تا خمیر پیتزا به ظرف نچسبد.

می‌توانید از خمیر پیتزا استفاده کنید یا با استفاده از آرد کینوا، خمیر پیتزای خود را آماده کنید.

مرحله سوم:

دانه کینوا را بپزید. ابتدا مقداری آب در یک قابلمه ریخته و روی شعله قرار دهید تا به دمای جوش برسد. سپس دانه کینوا را همراه مقداری نمک در آب جوش ریخته و اجازه دهید تا آب خود را بکشد.

مرحله چهارم:

پس از اینکه دانه کینوا پخته شد، در یک کاسه، کینوآ پخته شده، تخم مرغ، پنیر پارمزان رنده شده، پونه کوهی خشک، پودر سیر، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و آن قدر هم بزنید تا به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

مرحله پنجم:

یک مشت کوچک از مخلوط کینوا را بردارید و آن را به شکل یک اسلایس کوچک پیتزا در آورید. آن را روی ظرفی که چرب کردید یا ورق روغنی گذاشتید قرار دهید. این فرآیند را تا زمانی که از تمام مخلوط کینوا استفاده کنید، تکرار کنید و بین هر اسلایس یا تکه کمی فاصله بگذارید.

مرحله ششم:

اگر می‌خواهید در پیتزای خود از فیله مرغ استفاده کنید، می‌توانید در این مرحله فیله‌ها را به صورت نگینی برش زده و روی پیتزا قرار دهید. (استفاده از فیله مرغ در این ترکیب کاملاً اختیاری است و افرادی که دارای رژیم گیاهخواری هستند می‌توانند از مرغ صرف نظر کنند.)

مرحله هفتم:

تکه‌های پیتزا کینوا  را در فر از قبل گرم شده به مدت 15-20 دقیقه قرار دهید تا زمانی که دور لبه‌ها سفت و طلایی شوند و مرغ‌ها کاملاً پخته شود.

مرحله هشتم:

تکه‌های پیتزا کینوا را از فر خارج کرده و بگذارید کمی خنک شوند. فر را روشن بگذارید.

مرحله نهم:

پس از خنک شدن، یک لایه نازک از سس پیتزا را روی هر تکه از پیتزا بمالید و یک حاشیه کوچک در اطراف لبه‌ها باقی بگذارید.

مرحله دهم:

پنیر موزارلای رنده شده را روی سس بریزید و سپس روی پیتزای خود را با مواد دلخواه پر کنید. قارچ، فلفل دلمه‌ای و زیتون را در این مرحله می‌توانید اضافه کنید. توجه داشته باشید استفاده از این مواد نیز به دلخواه شماست.

در صورت نیاز می‌توانید مواد دیگری جایگزین کرده و یا هر کدام از مواد گفته شده را حذف کنید.

مرحله یازدهم:

پیتزای نیمه آماده  را دوباره در فر قرار دهید و اجازه دهید 8 تا 10 دقیقه دیگر پخته شود تا زمانی که پنیر ذوب شود و مواد روی آن به میزان دلخواه شما پخته شوند.

طرز تهیه مینی پیتزا کینوا

مرحله دوازدهم:

مینی پیتزاهای کینوآ را از فر خارج کرده و اجازه دهید چند دقیقه قبل از سرو خنک شوند.

مینی پیتزاهای کینوآ می‌توان به عنوان پیش غذا، میان وعده، غذای اصلی یا در کنار سالاد تازه سرو کنید و لذت ببرید. همچنین می‌توانید این غذا را به عنوان یک پیش‌غذای خوش طعم، جدید و متنوع در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود سرو کنید و نوش جان کنید.

همچنین دانه کینوا، یکی از مواد غذایی محبوب افرادی است که دارای رژیم گیاهخواری وگان هستند و به دنبال یک غذای مغذی، سرشار از پروتئین و خوش‌طعم هستند؛ برای خرید این دانه گیاهی سالم، به صفحه خرید کینوا مراجعه کنید.

از مینی پیتزای خانگی کینوا خود لذت ببرید❤

کالری کینوا

کالری کینوا چقدر است؟ جدول ارزش غذایی کینوا

مضرات پفک برای کودکان - معرفی جایگزین پفک

مضرات پفک برای کودکان – معرفی جایگزین پفک

ظرز تهیه فلفل دلمه شکم پر با دانه کینوا

طرز تهیه فلفل دلمه شکم پر با کینوا

میان وعده برای لاغری

29 میان وعده مقوی سالم برای لاغری- خوشمزه لاغر شو!

میان وعده های سالم و مغذی برای افزایش وزن کودکان

میان وعده های سالم و مغذی برای افزایش وزن کودکان

طرز تهیه سالاد کینوا و کاهوپیچ

انواع کینوا و تفاوت آن

همه چیز درباره خواص کینوا، بیش از 15 خاصیت شگفت انگیز

رژیم غذایی اورمیک؛ بهترین رژیم غذایی بیماران کلیوی

رژیم غذایی اورمیک؛ بهترین رژیم غذایی بیماران کلیوی

معرفی بهترین فروشگاه‌ها برای خرید دانه کینوا

معرفی بهترین فروشگاه‌ها برای خرید دانه کینوا

تاثیر مواد غذایی ضروری بر رشد قد نوجوانان

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *