لوگو کینوفیت

دستور پخت آسان توپک کینوا، بمب انرژی

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

توپک کینوا، می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی کامل، همچنین میان‌وعده مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که از نام این غذا پیدا است، ماده اصلی تهیه آن کینواست؛ دانه کینوا، سرشار از خاصیت است و همه می‌توانند بدون هیچ نگرانی آن را مصرف کنند. توپک کینوا می‌تواند به عنوان یک غذای ساده، کاملا سالم و خوشمزه مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین این غذا برای افرادی که دارای رژیم وگن یا وجترین هستند بسیار مفید است و می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کند. اگر به دنبال یه غذای سالم و خوش طعم هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما توپک کینوا را امتحان کنید.

چگونه توپک کینوا بپزیم؟

برای تهیه توپ های کینوا به مواد زیر نیاز دارید:

  •  1 فنجان کینوا پخته شده
  • 2/1 فنجان آرد سوخاری
  • 2/1 فنجان پنیر رنده شده (مانند پارمزان یا چدار)
  •  4/1 فنجان پیاز ریز خرد شده
  • 2 حبه سیر خرد شده
  • 2 قاشق غذاخوری سبزی تازه خرد شده (مانند جعفری یا گشنیز)
  • 2 عدد تخم مرغ زده شده
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • روغن زیتون

طرزتهیه توپک کینوا

مراحل پخت توپک کینوا

1. در یک کاسه، کینوا پخته شده، آرد سوخاری، پنیر رنده شده، پیاز خرد شده، سیر خرد شده، سبزی خرد شده، تخم مرغ زده شده، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا همه مواد یکدست شوند.

طرز پخت دانه کینوا

ابتدا دانه کینوا را با آب گرم شستشو دهید. سپس در یک ظرف مناسب مقداری آب بریزید و روی شعله قرار دهید تا آب به جوش آید. پس از اینکه آب نقطه جوش رسید کینوا را همراه مقدار کمی آبلیمو و نمک به آن اضافه کنید. حرارت  شعله را کم کنید و اجازه دهید آب درون ظرف کشیده شود. پس از گذشت 10 الی 15 دقیقه کینوا شما پخته شده است. (توجه داشته باشید که آبلیمو و نمک برای طعم دار شدن کینواست و در صورتی که مایل نیستید می‌توانید هیچ افزودنی به آن اضافه نکنید.)

2. اجازه دهید ترکیب به دست آمده حدود 10 الی15 دقیقه استراحت کند تا آرد سوخاری مقداری از رطوبت را جذب کند و چسبندگی مواد بیشتر شود.

3. پس از استراحت ترکیب به دست آمده، آن را به شکل توپ های کوچک به قطر حدود 2 الی 3 سانتی متر در آورید. می توانید از دستان خود برای شکل دادن به توپ ها استفاده کنید یا می توانید از یک قاشق کوچک برای تقسیم آنها استفاده کنید.

4. مقداری روغن زیتون را در ماهیتابه ای روی حرارت متوسط گرم کنید. گلوله های کینوا را به تابه اضافه کنید و بین آنها فاصله بگذارید و به آرامی با پشت قاشق آنها را صاف کنید.

5. توپ های کینوا را حدود 3-4 دقیقه از هر طرف یا تا زمانی که قهوه ای طلایی و ترد شوند، بپزید.

6. پس از پخته شدن گلوله های کینوا، آن‌ها را به یک بشقاب کاغذی که زیر آن کاغذ روغنی گذاشته‌اید بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

7. توپ های کینوا را گرم به عنوان میان وعده، پیش غذا یا به عنوان افزودنی حاوی پروتئین به سالاد یا کاسه غلات سرو کنید.

همچنین می‌توانید با افزودن ادویه‌ها، سبزی‌ها یا سبزیجات به مخلوط قبل از شکل دادن به توپ‌ها، در طعم آن تغییر ایجاد کنید و از توپ های کینوا خانگی خود لذت ببرید!

نکات مهم:

  • می‌توانید از انجیر و یا خرما در ترکیبات این غذا استفاده کنید.
  • به جای استفاده از دانه کینوا، می‌توانید از پرک کینوا استفاده کنید.
  • اگر طعم روغن زیتون را نمی‌پسندید می‌توانید روغنهای دیگر را به شرط سالم بودن استفاده نمایید.
  • کینوا، یک غذای کامل است و به دلیل وجود پروتئین شما را تا مدت زیادی سیر نگه می‌دارد؛ پس می‌توانید اگر رژیم کاهش وزن دارید این غذا را بپزید و نوش جان کنید.
  • حواستان باشد که توپک ها نسوزد.

دستور پخت آسان توپک کینوا، بمب انرژی

فواید توپک کینوا

توپک‌های کینوا به دلیل مواد مغذی موجود در آن فواید زیادی دارند. در اینجا برخی از مزایای کلیدی توپ‌های کینوا آورده شده است:

1. ارزش غذایی بالا: کینوا یک دانه غلیظ از مواد مغذی است که مواد مغذی ضروری بدن را فراهم می کند. این دانه یک پروتئین کامل است، به این معنی که حاوی تمام نه اسید آمینه ضروری است. کینوا همچنین سرشار از فیبر، آهن، منیزیم، فسفر و ویتامین‌های مختلف است که می‌تواند در رژیم غذایی شما بسیار موثر باشد.

2. پروتئین گیاهی: کینوا منبع عالی پروتئین گیاهی است که آن را به گزینه ای مناسب برای گیاهخواران و وگان‌ها تبدیل می‌کند. پروتئین برای ساخت و ترمیم بافت‌ها، حمایت از رشد ماهیچه‌ها و حفظ یک سیستم ایمنی سالم ضروری است.

3. فاقد گلوتن: کینوا به طور طبیعی بدون گلوتن است، و توپ های کینوا را به یک جایگزین عالی برای افراد مبتلا به عدم تحمل گلوتن یا بیماری سلیاک تبدیل می کند. این به کسانی که محدودیت های غذایی دارند این امکان را می دهد که از یک میان وعده یا وعده غذایی خوشمزه و رضایت بخش لذت ببرند.

4. غنی از فیبر: کینوا سرشار از فیبر غذایی است که به هضم سالم کمک می کند و به حفظ منظم بودن روده کمک می کند. گنجاندن فیبر در رژیم غذایی می تواند به کنترل سطح قند خون، کاهش کلسترول و کنترل وزن کمک کند.

5. تطبیق پذیری: توپ های کینوا را می توان با گیاهان، ادویه‌ها و طعم دهنده‌های مختلف، سفارشی کرد و به شما امکان می‌دهد طعم‌ها و بافت‌های مختلف را آزمایش کنید. آنها را می توان به عنوان یک میان وعده مستقل، گنجانده شده در سالاد، کاسه غلات، یا به عنوان یک پیش غذای پر پروتئین سرو کرد.

6. حفظ انرژی: کینوا کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای را فراهم می‌کند که انرژی را به آرامی آزاد می‌کند، احساس سیری طولانی مدت را ایجاد می‌کند و از افزایش قند خون جلوگیری می‌کند و به حفظ سطح انرژی پایدار در طول روز کمک کند.

طرز تهیه توپک کینوا

7. آماده سازی آسان: تهیه توپ های کینوا نسبتاً ساده است و می توان آن‌ها را از قبل آماده کرد و آنها را به گزینه‌ای مناسب برای تهیه غذا یا میان وعده های سریع تبدیل می‌کند. توپک‌های می‌توان با توجه به ترجیح شخصی یا نیازهای غذایی سرخ کرد یا پخت.

مانند هر غذا، اندازه سهم و تعادل کلی رژیم غذایی عوامل مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند. ترکیب توپ‌های کینوا در یک رژیم غذایی متعادل و کامل می‌تواند طیف وسیعی از مزایای سلامتی را به همراه داشته باشد. 

به طور کلی خواص دانه کینوا بی شمار است و سرشار از مواد معدنی و مغذی است؛ در مقاله خواص کینوا به طور کامل خواص آن را شرح دادیم؛ علاوه بر این، علت محبوبیت این دانه گیاهی سالم این است که می توان با آن غذاها و میان وعده‌های متنوعی پخت؛ توپک کینوا یکی از غذاهای سالمی است که با دانه کینوا تهیه می شود و بسیار خوشمزه است؛ به شما پیشنهاد میکنیم حتما آن را امتحان کنید.

اگر قصد خرید دانه کینوا اصل و با کیفیت را دارید اما نمیدانید آن را با قیمت مناسب از کجا تهیه کنید، پیشنهاد میکنیم به صفحه خرید کینوا مراجعه کنید.

در این محتوا به شما طرز تهیه توپک کینوا را آموزش دادیم؛ از اینکه تا انتها با ما همراه بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

تاثیر مواد غذایی ضروری بر رشد قد نوجوانان

نکاتی درباره تفاوت دانه‌ کینوا و چیا که نمیدانستید!

نکاتی درباره تفاوت دانه‌ کینوا و چیا که نمیدانستید!

فیبر غذایی، بهترین ماده برای سلامتی شما

فیبر غذایی، بهترین ماده برای سلامتی شما

میان وعده‌ رژیم اتکینز

میان وعده‌ رژیم اتکینز – معرفی 20 میان وعده سالم در رژیم اتکینز

نکاتی درباره ویتامین B و دانه‌های کینوا که نمی دانستید!

نکاتی درباره ویتامین B و دانه‌های کینوا که نمی دانستید!

مضرات پفک برای کودکان - معرفی جایگزین پفک

مضرات پفک برای کودکان – معرفی جایگزین پفک

کینوا در شیردهی

فواید کینوا برای مادران شیرده، گزینه ای عالی برای تغذیه در دوران شیردهی

2 راهکار ساده برای هضم کینوا

معرفی 2 راهکار ساده برای تسهیل هضم کینوا

میان وعده های قبل از تمرین- قبل از ورزش چی بخوریم؟

وعده بعد از تمرین برای چاقی و افزایش توده عضلانی- بعد از ورزش چی بخوریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *