لوگو کینوفیت
خرید کینوا کینوفیت

دانه کینوا کینوفیت

  • حاوی 200 گرم دانه کینوا
  • منبع پروتئین کامل گیاهی
  • سرشار از فیبر
  • سرشار از ویتامین های گروه B، آهن، روی و منیزیم
  • فاقد گلوتن مناسب برای افراد با بیماری سلیاک

توضیحات

پروتئین های کامل حیوانی بسیاری مثل گوشت، مرغ، شیر، تخم مرغ و پنیر وجود دارد ولی شاید این سوال در ذهنتان باشد که آیا پروتئین کامل گیاهی هم وجود دارد؟ این سوال به خصوص برای افراد وگان، یک مسئله مهم است. کینوا، دانه گیاهی است که پروتئین کامل گیاهی دارد.

این دانه گیاهی، شبه غله ای است که پروتئین های کامل بدن را تامین می کند. خرید کینوا به خصوص برای کسانی که از رژیم های گیاهی استفاده می کنند یا سبک زندگی سالمی دارند؛ یک راه عالی برای استفاده از خواص کینوا و پروتئین های آن است.

کینوفیت، دانه کینوا را با بهترین کیفیت در بسته بندی مناسب و به صرفه عرضه می کند و شما می توانید این دانه گیاهی را به راحتی از طریق آن تهیه کنید. در ادامه ضمن بررسی مزایا و فواید کینوا سفید، این محصول از کینوفیت را به شما معرفی می کنیم.

کینوا و فواید آن

کینوا در مقایسه با غلات تصفیه شده، منبع خوبی از فیبر، پروتئین، ویتامین B و آهن است و به دلیل وجود پروتئین بالا و نداشتن گلوتن، برای کسانی که به گلوتن حساسیت دارند؛ انتخاب مناسبی است.

یکی از مزایای کینوا؛ این است که حاوی ماده شیمیایی پلی فنول هستند و این ماده شیمیایی از بدن در برابر آسیب رایکال های آزاد، محافظت می کند.

همچنین فیبر بالای موجود در این دانه گیاهی علاوه بر کمک به هضم غذا از انواع خاصی از سرطان جلوگیری می کند. استفاده از کینوا برای لاغری، یکی از کاربردهای این دانه گیاهی است. از آنجا که کینوا سرشار از پروتئین و فیبر بوده و شاخص گلیسمی پایینی به نسبت برنج دارد؛ برای مدت طولانی تری احساس سیری برای فرد ایجاد می کند و در نتیجه میل به غذا را کاهش می دهد. به این طریق، کینوا در کاهش وزن موثر است.

در پایان این بخش باید گفت کینوا، سالم ترین غذای جهان می باشد که فیبر آن به داشتن زندگی طولانی تر کمک می کند.

انواع کینوا

کینوا در 4 رنگ به شرح زیر در بازار موجود است:

  • کینوا سفید: این نوع کینوا دارای دانه‌های سفید رنگ است و معمولاً به عنوان نوع پایه‌ای کینوا استفاده می‌شود.
  • کینوا قرمز: کینوا قرمز دارای دانه‌ها قرمز رنگ است و طعمی ملایم‌تر و شیرین‌تر نسبت به کینوا سفید دارد.
  • کینوا سیاه: دانه‌های کینوا سیاه، سیاه رنگ و طعمی متفاوت و غلیظ‌تر نسبت به سایر انواع کینوا دارد.
  • کینوا سبز: کینوا سبز دارای دانه‌های سبز رنگ با طعمی ملایم و خنک است.

از تمامی انواع کینوا می‌توانید در غذاها، دسرها و … با طعم و خواص متفاوت استفاده کنید.

طرز مصرف و کاربردهای دانه کینوا

از پرمصرف ترین انواع کینوا، می توان به کینوا سفید اشاره کرد. از کینوا سفید در موارد بسیاری استفاده می شود. انواع سوپ، سالاد کینوا، کیک، نان و کوکی، از جمله کاربردهای کینوا در رژیم روزانه هستند. چند نمونه از این کاربردها به شرح زیر است:

  • پخت نان
  • پاستا
  • بیسکوئیت
  • سوپ
  • سالاد
  • کتلت

کینوا را می توان جایگزین مناسبی برای جو و گندم دانست. شما می توانید در هر غذایی که از این غلات استفاده می کردید؛ این دانه را به کار ببرید.

شما می توانید برای پختن نان و انواع شیرینی به جای آرد گندم از آرد کینوا استفاده کنید. در واقع یکی از بهترین روش ها برای جای دادن این دانه در وعده های غذایی، استفاده از آرد کینواست.

همچنین می توانید کینوا را بپزید و به عنوان جایگزینی برای برنج مصرف کنید. سرعت پخت کینوا، بسیار بالاست و در عرض 10 تا 20 دقیقه آماده می شود.

بهره بردن از کینوا در پخت کتلت، به جای گوشت و همراه با سیب زمینی و تخم مرغ یکی دیگر از راه های استفاده از دانه کینواست. همچنین می توانید در سالاد کینوا از این دانه گیاهی استفاده کنید.

نحوه پخت کینوا

پخت کینوا بسیار ساده است و در حدود 15 دقیقه طول می کشد. نحوه پخت این دانه گیاهی تا حد زیادی مشابه برنج است. به این شکل که باید یک پیمانه کینوا را با دو پیمانه آب به مدت 10 الی 15 دقیقه و با حرارت ملایم، تا زمانی که آب آن تمام شود؛ بپزید.

همچنین به جای این کار می توانید آن را در یک ظرف به همراه دو فنجان آب بریزید و 6 دقیقه در ماکروویو بپزید. بعد از شش دقیقه ظرف را خارج کرده، کینوا را هم بزنید و دوباره به مدت 10 دقیقه در ماکروویو قرار دهید تا نرم شود.

دانه کینوا کینوفیت

برای اینکه کینوای برداشت شده از مزرعه قابل استفاده شود؛ باید ساپونین از آن جدا شود. ساپونین ترکیبی است که موجب مسمومیت و اسهال می شود. کینوفیت، با حذف ترکیبات مضر موجود در کینوا، محصولی باکیفیت بالا را به متقاضیان عرضه می کند. یک بسته از این محصول حاوی 200 گرم دانه کینواست.

دانه کینوا کینوفیت، یک محصول فرآوری شده با بسته بندی مناسب است که همه ویژگی های مثبت کینوا را به شرح زیر داراست:

  • منبع پروتئین کامل گیاهی
  • سرشار از فیبر
  • سرشار از ویتامین های گروه B، آهن، روی و منیزیم
  • فاقد گلوتن مناسب برای افراد با بیماری سلیاک

شما می توانید برای خرید کینوا سفید از کینوفیت یا کسب اطلاعات بیشتر در خصوص آن، با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

قیمت خرید کینوا

برای کسانی که به دنبال داشتن یک زندگی سالم یا کاهش وزن هستند، فقط ورزش به صورت منظم کافی نیست. آنها باید تغذیه مناسبی هم داشته باشند و همانطور که تا به حال گفته شد، کینوا می تواند یک گزینه بسیار مناسب در رژیم غذایی شما باشد. با خرید کینوا و بهره بردن از این دانه گیاهی در وعده های غذایی؛ شما می توانید ضمن کنترل وزنتان، تغذیه ای سالم داشته باشید و از ارزش غذایی کینوا، نهایت استفاده را ببرید.

کینوفیت، دانه کینوا را در بسته بندی های مناسب و قیمت مناسب عرضه می کند. اگر شما متقاضی خرید کینوا سفید هستید؛ می توانید با ما تماس حاصل نمایید و ضمن اطلاع از ویژگی های این محصول، در خصوص نحوه خرید کینوا، اطلاعات لازم را کسب کنید. بنابراین اگر به دنبال خرید کینوا هستید؛ با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

قیمت خرید کینوا سفید

کینوا سفید عرضه شده از کینوفیت، کیفیت عالی داشته و پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید کینوا سفید مرغوب و درجه یک دارید؛ حتما از این محصول کینوفیت استفاده کنید.

قیمت دانه کینوا سفید تحت تاثیر عواملی همچون رنگ، تاریخ تولید و کیفیت و تمیزی محصول و بسته بندی آن دارد. به طور معمول کینوا سفید قیمت کمتری نسبت به کینوا مشکی و قرمز دارد. همچنین بسته بندی صحیح این دانه گیاهی به شکلی که آلودگی وارد آن نشود؛ از عواملی است که مستقیما بر قیمت این دانه گیاهی تاثیرگذار است. اگر به دنبال خرید کینوا سفید هستید؛ می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما، قیمت کینوا را استعلام کرده و پس از بررسی شرایط برای خرید اقدام کنید.

قیمت خرید دانه کینوا

همانطور که می دانید کینوا یکی از انواع غلات سالم و مقوی برای سلامت بدن به حساب می آید و به تازگی در سراسر جهان شناخته شده و در شکل‌های مختلف مصرف می شود. کینوا یکی از دانه های پروتئینی با کالری بسیار کم می باشد که به عنوان جایگزین برنج و گندم در انواع غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. دانه کینوا در انواع مختلفی تولید می‌شود و به بازار جهانی  غلات و خشکبار عرضه می‌شود، دارای سه رنگ سفید سیاه و قرمز می باشد که قیمت خرید دانه کینوا سفید در مقایسه با نمونه های دیگر کمتر بوده و مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می گیرد. دانه کینوا به خوبی پروتئین های مورد نیاز بدن را تامین می کند به همین خاطر برای افرادی که  به دنبال رژیم غذایی و لاغری هستند و به غذاهای گوشتی علاقه ندارند گزینه بسیار مناسبی است. هم اکنون دانه کینوا با کیفیت بالا در مراکز معتبر توزیع و عرضه محصولات خشکبار  عرضه می شود. برای خرید دانه کینوا سفید  درجه یک و مرغوب با یک قیمت مناسب و به صرفه باید به فروشگاه های معتبر و مجاز تایید شده توسط کینوفیت مراجعه کنید.

طبع دانه کینوا

خیلی از افراد در هنگام مصرف انواع مواد غذایی، به دنبال طبع آن هستند تا با توجه به نیاز بدن خود آن را مصرف کنند. دانه‌ کینوا از جمله دانه‌هایی است که طبع آن نه سرد است و نه گرم. بلکه طبع معتدلی دارد؛ بنابراین همه افراد می‌توانند با هر طبعی که هستند از فواید این دانه گیاهی بهره بگیرند و هیچ نگرانی بابت مصرف آن وجود نخواهد داشت.

 

مضرات مصرف دانه کینوا

می‌توان به جرات گفت که دانه کینوا، سرشار از ویتامین‌ها است و ضرر آن‌چنانی ندارد. تنها ضرری که می‌توان برای کینوا نام برد، وجود مقدار اندکی اگزالات در این دانه گیاهی است. اگزالات جذب کلسیم در بدن را ما مشکل روبرو می‌کند؛ بنابراین افرادی که دچار سنگ کلیه و بیماری‌های کلیوی هستند، بهتر است تا در مصرف کینوا اعتدال را رعایت کنند.

 

دانه کینوا مفید برای لاغری

چند سالی است که دانه کینوا شناخته‌تر شده و اغلب خانوارها، برای تهیه غذا از آن استفاده می‌کنند. این دانه گیاهی، کالری بسیار کمی دارد و در کنار طعم خوب و ظاهر زیبایی که به غذا می‌دهد، می‌تواند فواید بسیاری برای افرادی که در پی لاغر شدن هستند، داشته باشد. بسیاری از روش‌های کاهش وزن مضراتی دارد و سلامتی شما را به خطر می‌اندازد اما با مصرف کینوا علاوه بر جذب انواع ویتامین‌ها، شما می‌توانید به صورت اصولی و صحیح رژیم لاغری بگیرید. از دانه کینوا می‌توانید در غذاهای مختلفی چون سالاد و پاستا استفاده نمایید. چون این دانه با ارزش، موجب می‌شود تا احساس سیری به شما دست دهد و با پر کردن حجم معده کاهش وزن را برایتان به ارمغان خواهد آورد. همچنین کاهش وزنی که به وسیله سبک سالم زندگی و رژیم مناسب به وسیله کینوا ایجاد شود، پایدار خواهد بود و بازگشت نخواهد داشت.

 

مصرف کینوا برای کودکان

کینوا که به آن خاویار گیاهی نیز گفته می‌شود، یک منبع تغذیه عالی برای کوکان است. کودکان می‌توانند این دانه با ارزش را مانند برنج میل نمایند و از فواید آن بهره‌مند شوند. توجه کنید در صورتی که دانه کینوا را برای کودکان طبخ می‌کنید، پوست آن را جدا نمایید و بیشتر آن را بپزید؛ این کار به هضم راحت‌تر کینوا کمک می‌کند.

 

ارزش غذایی کینوا

کینوا سرشار از انواع ویتامین‌ها است و می‌تواند نیاز بدن را به مواد مغذی فراهم کند. یک فنجان کینوا در صورتی که به صورت پخت مصرف شود شامل ارزش غذایی زیر است.

 

 کالری ۲۲۲
کربوهیدرات ۳۹ گرم
پروتئین ۸ گرم
فیبر ۵ گرم
چربی ۴ گرم
قند ۲ گرم

 

علاوه بر این، ویتامین‌های زیر نیز در کینوا وجود دارد.

  • آهن

آهن موجود در کینوا، باعث خونسازی، انتقال اکسیژن، تنظیم درجه حرارت بدن و نحوه صحیح کارکرد مغز می‌شود. همچنین در متابولیسم بدن و تعادل سطح آنزیم‌ها نقش موثری دارد.

  • منیزیم

منیزیم در تنظیم قند خون و بهبود شرایط افرادی که دچار دیابت هستند، کمک کننده است.

  • منگنز

منگنز در حفاظت از سلول‌ها، گلبول‌های قرمز، ریه، کلیه، قلب و کبد مؤثر است.

  • ویتامین B2

این ویتامین به سوخت و ساز بدن و تأمین انرژی مورد نیاز برای فعالیت سلول‌ها، کمک می‌کند.

  • فسفر

فسفر موجب سلامتی استخوان‌ها و دندان‌ها می‌گردد.

  • مس

مس در تقویت سیستم عصبی، سیستم ایمنی بدن و تحکیم استخوان‌ها نقش موثری دارد.

همچنین با مصرف کینوا اسیدهای آمینه ضروری بدن، اسید فولیک و ویتامین‌های گروه B6 نیز تأمین می‌شود.

 

 

بهبود دیابت و خرید کینوا

کینوا یکی از غلات بیشمار موجود در سراسر جهان است که ارزش غذایی و خواص بسیاری را داراست. بسیاری از افراد از وجود آن بی اطلاع هستند در صورتی که برای بسیاری از بیماری ها و درمان آنها اثر گذار است. طبق تحقیقات انجام شده توسط انجمن دیابت آمریکا  زمانی که افراد کربوهیدرات ها را انتخاب می کنند باید غلاتی که دارای ارزش غذایی بالایی هستند را در اولویت قرار دهند. کینوا یک غله کامل که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و برای کنترل دیابت بسیار مفید است. کربوهیدرات و قند کمی دارد، به همین خاطر به مدیریت دیابت بسیار کمک می کند. افراد مبتلا به دیابت مدیریت قند خون آنها بخش مهمی از زندگی شان شده است، دانه کینوا به دلیل شاخص گلیسمی پایین، غنی بودن از پروتئین و مواد مغذی یک ماده غذایی کامل برای کنترل قند خون می باشد. شاخص گلیسمی پایین دانه کینوا باعث می شود به آرامی و به تدریج سطح قند خون بالا برود. این در حالی است که برنج سفید خیلی سریع تبدیل به قند های موجود در خون می شود و قند خون را بسیار بالا می برد. همچنین فیبر موجود در دانه کینوا از بالا رفتن سریع قند خون جلوگیری می کند. دانه کینوا جایگزین برنج برای افراد مبتلا به دیابت خواهد بود که با کیفیت و قیمت مناسب در انواع فروشگاه‌ها عرضه و توزیع می شود. جهت تهیه انواع محصولات کینوا می توانید به فروشگاه های معرفی شده کینوفیت مراجعه کنید.

12 دیدگاه برای دانه کینوا کینوفیت

  1. علی

    ببخشید اشتها رو زیاد نمیکنه کینوا؟

    • modirramona

      سلام وقت بخیر؛ خیر یکی از مزیت های کینوا این هست که بعد از مصرفش برای مدت طولانی احساس سیری دارین و به کاهش وزن کمک میکنه.

  2. مونا

    ببینید من اینو از ایران مال خریدم و وااااو همه محصولاتتون بی نظیره

  3. عاطفه

    من از برندهای مختلفی کینوا تهیه کردم ولی کیفیت هیچ کدومشون به اندازه محصول شما بالا نبود.. بهترینین🥰

  4. سعیده

    من استفاده کردم واقعا عالیه😍🤌

  5. سحر

    بهترین محصول واقعا عالیه و من راضی بودم

  6. ترانه.منتظری

    من تازه وگان شدم.. یکی از دغدغه هام اینه که پروتئین گیاهی تهیه کنم.. خیلی خوبه که تونستم با این محصول آشنا بشم

  7. صالحی-ترنج

    برای افراد بیمار هم میشه از این محصول استفاده کرد؟

    • modirramona

      سلام وقت بخیر؛ بله دانه کینوا یک دانه گیاهی هست و عوارضی نداره و میتونین استفاده کنین؛ اما برای اطلاع از مقدار مصرف دانه کینوا در روز برای فرد دارای بیماری خاص، پیشنهاد میکنیم با متخصص تغذیه مشورت کنین.

  8. محمود

    من از کینوا کینوفیت خریدم و خیلی راضی هستم از خرید کینوا از این برند

    • modirramona

      سلام ممنون از فیدبکتون!
      مایه دلگرمی تیم کینوفیت هست:)

  9. محمد

    چقدر باید در طول روز استفاده کرد؟

    • modirramona

      از متخصص تغذیتون این سوال رو بپرسید
      چون سوالتون واضح نیست و نمیتونیم کمکتون کنیم

  10. زهرا– زارع

    سلام
    چطور میتونم کینوا تهیه کنم؟

    • modirramona

      سلام
      می تونید برای خرید کینوا به صفحه شعب مراجعه کنید و در صورت نیاز با ما تماس بگیرید تا بیشتر راهنماییتون کنیم

  11. مریم احمدی

    وقت بخیر
    میخوام این محصول رو سفارش بدم… اهنمایی کنید

  12. جعفر

    سلام من از دی جی کالا خریدم این محصول رو یعنی کینوا رو، شما تایید می کنید ضمانت محصول رو ؟

    • modirramona

      سلام جعفر جان
      چک کنید که ارم تجاری کینوفیت روش درج شده باشه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *